Kategórie
 
 
 
 
 

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok
Špecifikácia predávajúceho:  T-FORNAX s.r.o., obchodný register Okresného súdu
Trenčín, vl. č. 27038/R, sídlo: Centrum II 99/67-24, Dubnica nad Váhom 018 41, Slovenská
republika. IČO: 46870334, DIČ:2023620005, IČ DPH: SK2023620005. Konateľ: Ivona
Barnošáková (ďalej ako „predávajúci“)
Email: tfornax@peceniehrou.sk
Tel.: +421 918 505 974
Kontaktná adresa: T-FORNAX s.r.o., Továrenská 4077, 01841 Dubnica nad Váhom,
Slovenská republika
Orgán dozoru: Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01  Trenčín, SR  
1. Tento reklamačný poriadok nadväzuje a dopĺňa Všeobecné obchodné podmienky, ktoré
upravujú predaj tovaru prostredníctvom e-shopu na webovej stránke a popisuje spoluprácu
medzi predávajúcim a kupujúcim s ohľadom na prípadné vady tovaru, ich uplatnenie a
nároky, ktoré z nich plynú. Uvedené ustanovenia sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nie
je spotrebiteľ ale osoba, ktorá nakupuje tovar za účelom podnikania a nie za účelom
osobnej spotreby fyzických osôb; zodpovednosť za vady tovaru sa v tomto prípade riadi
ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka.

 

2. Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila a odoslala objednávku
prostredníctvom webovej stránky predávajúceho, obdŕžala (emailové) oznámenie o prijatí
objednávky a uhradila kúpnu cenu. Kupujúcim je taktiež každá osoba, ktorá zadala
objednávku telefonicky, alebo zaslaním emailu a emailom potvrdila akceptovanie cenovej
ponuky predávajúceho a potvrdila tiež  oboznámenie sa s týmito Všeobecnými
obchodnými podmienkami.
3. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy
nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania.  Pre potreby týchto obchodných podmienok sa tiež uvádza, že spotrebiteľom
je fyzická osoba – nepodnikateľ. Novelizáciou zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa, účinnou k 01.05.2014 (Zákon č. 102/2014 Z.z. Zákon o ochrane spotrebiteľa
pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov), boli z definície spotrebiteľa vylúčené právnické osoby, ktoré
nakupujú výrobky alebo používajú služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu
príslušníkov svojej domácnosti. Spotrebiteľom nie je firemný zákazník, teda zákazník,
ktorý tovar nakupuje na firmu (uvádza pri objednávke IČO, DIČ alebo IČ DPH). Firemní
zákazníci nemajú takisto nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu ani odstúpenie od
zmluvy v lehote 14 dní. Vzťah medzi takýmto zákazníkom a predávajúcim sa totiž neriadi
Občianskym zákonníkom, ale Obchodným zákonníkom. Spotrebiteľom nie sú ani fyzické
osoby, ktoré nakupujú tovar pre výkon svojho povolania.
4. Predávajúci odporúča kupujúcemu oboznámiť sa s reklamačným poriadkom
a všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Objednaním
 
2
 
tovaru od predávajúceho potvrdzuje oboznámenie sa s obsahom uvedeného reklamačného
poriadku a všeobecných obchodných podmienok.
5. Predávajúci vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi
Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 250/2007 Z.z. v platnom znení a Občianskym
zákonníkom SR a platnými právnymi predpismi.
6. Predávajúci informuje ešte pred kúpou o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru
(podľa § 622 – 624 Občianskeho zákonníka), o postupe uplatňovania a vybavovania
reklamácie, sťažnosti a podnetov, o tom kde môže uplatniť reklamáciu, najmä v prípade,
ak je miesto pre vybavenie reklamácie odlišné od sídla vášho podnikania alebo sídla
prevádzkarne, a o vykonávaní záručných opráv (autorizované servisy a pod.).
7. Ako doklad o kúpe vystavuje predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný
doklad (faktúra). Ak nie je vystavený samostatný záručný list, slúži ako záručný list
príslušný nákupný doklad (ďalej len „záručný list“).
8. Záručná doba pre spotrebiteľov: Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe
občianskoprávnych vzťahov je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej
republiky štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre
určité druhy tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom
vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Predávajúci môže
zákonnú dobu predĺžiť. Dĺžka predlženej záručnej doby je vždy vyznačená na záručnom
liste. Pokiaľ v záručnom liste nie je vyznačená iná záručná doba, platí lehota 24 mesiacov.
Záručná doba sa skladá zo zákonnej lehoty (24 mesiacov) a prípadne predĺženej lehoty.
V rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácie riadia Občianskym zákonníkom
č.40/1964 Z.z. § 619-627.
9. Záručná doba na použitú vec: Pre potreby tohto reklamačného poriadku predávajúci
informuje spotrebiteľa, že záručná doba na použitú vec je 12 mesiacov. §620 ods. 2
Občianskeho zákonníka: „Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť
aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov“. Predávajúci zároveň
informuje kupujúcich, že u tovarov predávaných za nižšiu cenu z dôvodu chyby či
nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým bola nižšia cena dohodnutá.
10. Záručná doba pre firemných zákazníkov: Pri všetkých tovaroch kupovaných
firemnými zákazníkmi, na základe obchodného vzťahu, (v zmysle Obchodného
zákonníka) je záručná doba označovaná ako „záruka za akosť“ stanovená predávajúcim
na 12 mesiacov (slovom: dvanásť mesiacov). Práva kupujúceho zo zodpovednosti za
vady tovaru, pre ktorú platí záručná doba, zaniknú, ak nebudú uplatnené v záručnej dobe.
11. Záručné podmienky: Predávajúci zodpovedá za to, že tovar má pri predaji stanovenú
akosť, množstvo, mieru a hmotnosť. Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať platným
technickým normám. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí
kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
 
3
 
12. Výnimky zo záruky:
 záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté nesprávnym použitím tovaru alebo z dôvodu
vyššej moci alebo napr. živelnej udalosti ani na prípadné škody v dôsledku toho
vzniknuté.
 záruka sa nevzťahuje na závady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, alebo
neprimeraným zaobchádzaním, použitím a inštaláciou, ktoré sú v rozpore s
užívateľskou príručkou.
 záruka sa tiež nevzťahuje na poškodenia vzniknuté:
o mechanickým poškodením tovaru,
o používaním tovaru v neodpovedajúcich podmienkach,
o tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými princípmi,
o vykonaním nekvalifikovaných zásahov či zmenou parametrov.
 nie je tiež možné reklamovať tovar z rovnakého dôvodu, pre ktorý bola znížená jeho
cena.
13. Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v
ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované
služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť. Ak to charakter
výrobku umožňuje, spotrebiteľ predávajúcemu (určenej osobe) výrobok odovzdá pri
uplatnení reklamácie. Ak povaha výrobku neumožňuje doručiť výrobok predávajúcemu
(určenej osobe), spotrebiteľ môže pri uplatnení reklamácie požadovať odstránenie vady na
mieste, kde sa výrobok nachádza alebo si s predávajúcim (určenou
osobou) dohodnúť spôsob prepravy výrobku.
Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu
(§ 622 a §623 Občiansky zákonník), na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto
práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm.
m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie
však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu
predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia
reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku začínajú plynúť odo
dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy
predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu výrobku za nový výrobok.
 
4
 
Uplatnenie reklamácie je možné:
 osobne na adrese: T-FORNAX s.r.o., Továrenská 4077, 01841 Dubnica nad Váhom,
Slovenská republika (je potrebné preukázať, že výrobok bol zakúpený u predávajúceho a
že je ešte v záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom sa to má preukázať.
Predávajúci odporúča napr. doklad o kúpe, záručný list, alebo výpis z účtu).
 poštou na adrese: T-FORNAX s.r.o., Továrenská 4077, 01841 Dubnica nad Váhom,
Slovenská republika (je potrebné preukázať, že výrobok bol zakúpený u predávajúceho a
že je ešte v záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom sa to má preukázať.
Predávajúci odporúča napr. doklad o kúpe, záručný list, alebo výpis z účtu).
14. Pred uplatnením reklamácie predávajúci odporúča (nepodmieňuje), aby sa pred samotným
uplatnením kupujúci telefonicky alebo elektronicky skontaktoval s predávajúcim, ktorý ho
bude opätovne informovať o všetkých podstatných náležitostiach reklamácie,
o možnostiach uplatnenia, právach spotrebiteľa a postupe pri vybavovaní reklamácie:
tfornax@peceniehrou.sk alebo telefonicky. Predávajúci týmto informuje kupujúceho, že
pre prípad uplatnenia reklamácie je možné využiť reklamačný formulár, ktorý je dostupný
na webovej stránke predávajúceho.
15. K tomu, aby spotrebiteľ mohol uplatniť reklamáciu vady kúpeného výrobku stačí,
keď preukáže, že výrobok bol zakúpený u konkrétneho predajcu a že je ešte v
záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom to má preukázať. V občianskom
zákonníku sa uvádza (§ 620), že, ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného
listu vydať doklad o kúpe, avšak na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť
záruku písomnou formou (záručný list). Z uvedeného vyplýva, že, ak v záručnom liste
predávajúci neuvádza iné údaje o výrobku (podrobnejšie), ako na doklade k kúpe, ani
neposkytuje dlhšiu záruku, ako je zákonná, vyžadovanie dokladu o kúpe aj záručného listu
pri reklamácii vady výrobku je v určitom prípade duplicitne – v prípade, ak sa záruka
uplatňuje u predajcu – nie v záručnom servise. Ak spotrebiteľ uplatňuje právo na opravu
vady alebo výmenu vadného výrobku za nezávadný, nie je potrebný doklad o kúpe z ERP.
Predávajúci nemôže odmietnuť prijatie reklamácie od spotrebiteľa, ak tento vie preukázať,
že vadný výrobok bol u predávajúceho zakúpený a je v záručnej lehote.
16. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci bol
povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne
plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. Ak predávajúci pri kúpe tovaru
ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi,
či ponúkaný dar príjme. Dar však nie je predaným tovarom, preto predávajúci
nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od
kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť predávajúcemu všetko, čo
dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar.
17. Určenie spôsobu vybavenia reklamácie: Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z
práv spotrebiteľ uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie:
 ihneď,
 v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie
 
5
 
 v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu
tovaru alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
18. V súlade s ustanovením § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa je predávajúci povinný
vybaviť reklamáciu do 30 kalendárnych dní, bez ohľadu na to, akým spôsobom
spotrebiteľ tovar kúpil.
19. Za vybavenie reklamácie sa považuje: Podľa § 2 písm. m) zákona o ochrane
spotrebiteľa, vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania
odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátenie kúpnej ceny výrobku,
vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo
jej odôvodnené zamietnutie. Podľa § 122 ods. 1 Občianskeho zákonníka lehota určená
podľa dní začína sa dňom, ktorý nasleduje po udalosti, ktorá je rozhodujúca pre jej
začiatok. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od
kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
20. Reklamácia do 12 mesiacov od kúpy: Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil počas
prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na
základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od
spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s
odborným posúdením. predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného
posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa
vybavenia reklamácie.
21. Reklamácia po 12 mesiacoch od kúpy: Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po
12 mesiacoch a predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o vybavení reklamácie
uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie (súdny znalec,
autorizovaná osoba, určená osoba). Ak bude odborný posudok v prospech spotrebiteľa,
môže reklamáciu uplatniť znova; znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť. Náklady odborného posúdenia ako aj všetky ostatné súvisiace účelne
vynaložené náklady znáša predávajúci. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do
14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie, ako aj všetky ďalšie súvisiace náklady.
22. Náklady na odborné posúdenie: Ak spotrebiteľ zašle tovar na odborné posúdenie
určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady znáša vždy predávajúci, teda počas celej dĺžky záručnej doby bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak je však tovar zaslaný na odborné posúdenie
inej ako určenej osobe, teda znalcovi alebo autorizovanej, notifikovanej alebo
akreditovanej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace
účelne vynaložené náklady je predávajúci povinný uhradiť spotrebiteľovi iba v prípade, ak
odborné posúdenie preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu, a to v
lehote do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie.
23. Odborné posúdenie musí obsahovať:
 identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
 presnú identifikáciu posudzovaného výrobku (napríklad sériové či výrobné číslo),
 popis stavu výrobku,
 
6
 
 výsledok posúdenia,
 dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
24. Odborné posúdenie môže vykonať len:
 znalec podľa zákona č. 382/2004 Z.z. Zákon o znalcoch, tlmočníkoch
a prekladateľoch.
 autorizovaná, notifikovaná alebo akreditovaná osoba – podľa § 11 ods. 1, § 2 ods. 1
písm. f) a § 22 ods. 4 zákona č. 264/1999 a § 15 zákona č. 90/1998 Z.z.
 autorizovaný servis (oprávnená osoba výrobcom na vykonávanie záručných opráv).
25. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie. Týmto
potvrdením je kópia reklamačného protokolu. V tomto potvrdení by mal byť okrem
kontaktných údajov predávajúceho a spotrebiteľa uvedený popis vady a či spotrebiteľ
požaduje opravu, výmenu, odstúpenie od zmluvy alebo zľavu z kúpnej ceny, v závislosti
od charakteru vady, ako aj dátum uplatnenia reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená
prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, napr. telefonicky, predávajúci je
povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi čo možno najskôr,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení
reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom, napr. e-mailom. Predávajúci je povinný o vybavení
reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou
vybavenie reklamácie, list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie alebo
sms správa alebo e-mailová správa obsahujúca informáciu o vybavení reklamácie s
písomným potvrdením o jej odoslaní.
26. Súčinnosť kupujúceho: Spotrebiteľ je povinný poskytnúť predávajúcemu, resp.
autorizovanému servisu, bezodkladne akúkoľvek  súčinnosť  k overeniu existencie
reklamovanej vady a k jej odstráneniu (vrátane zodpovedajúceho potrebného vyskúšania
alebo demontáže tovaru). Spotrebiteľ si je povinný prevziať tovar zo záručnej opravy
najneskôr do jedného mesiaca od vyrozumenia o jej vykonaní.
27. Ustanovenie žiadneho zákona neukladá povinnosť predávajúcemu poskytnúť
náhradný tovar spotrebiteľovi, počas doby vybavenia reklamácie.
28. Záručná doba počas vybavovania reklamácie: záručná doba neplynie počas doby
vybavovania reklamácie. Po vybavení reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu
trvania reklamácie. Ak bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia
považovaná za prvú reklamáciu tovaru.
29. Záruka na vymenenú vec: odo dňa prevzatia novej veci platí nová záručná doba.
30. Informácie k reklamácii:
 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas
a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
 Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa
vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
 
7
 
 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za nezávadnú,
ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne
užívať ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od
zmluvy odstúpiť.
 Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však
spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet
vád vec riadne užívať.
 Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny
veci.
 Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajúci
zodpovedá, má spotrebiteľ namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má
spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.
 Ak má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy
(vrátenie peňazí), záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však
zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
 Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach ako je uvedené vyššie.
31. Reklamácia v prípade firemného zákazníka: v prípade reklamácie firemným
zákazníkom (nie spotrebiteľom) - takýto vzťah sa potom neriadi zákonom na ochranu
spotrebiteľa ani občianskym zákonníkom, ale obchodným zákonníkom. (podľa
ustanovení § 411-441 Obchodného zákonníka)
32. Predávajúci informuje kupujúceho o orgáne dozoru, ktorým je: Slovenská obchodná
inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia ako orgán kontroly vnútorného trhu neskúma
opodstatnenosť reklamácií, ale len to, či boli splnené všetky zákonné podmienky
vzťahujúce sa na reklamáciu, vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa. Ďalšími
orgánmi dozoru, v závislosti od tovaru alebo služieb, ponúkaných prostredníctvom
internetového obchodu, môžu byť aj:
 Štátna veterinárna a potravinová správa
 Regionálny úrad verejného zdravotníctva
 
Informácia o alternatívnom riešení sporu online (RSO) pre e-shop
1. Predávajúci týmto zároveň informuje zákazníkov (spotrebiteľov), že dňom 1. februára
2016 nadobudol účinnosť zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie
novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej
formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi.  Ide o dosiahnutie
zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a  predávajúcim o vyriešení
sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.
 
8
 
2. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových
odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská
obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv.
reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie
je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o
poskytovaní finančných služieb.
3. Podľa §11 zák. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo
podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu
alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal
zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Návrh možno podať
v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu
môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je uvedený v prílohe č. 1 a ktorý je
dostupný aj na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia
sporov.
4. Strany sporu sú povinné spolupracovať so subjektom alternatívneho riešenia sporov a
poskytovať mu potrebnú súčinnosť na dosiahnutie rýchleho a efektívneho priebehu
alternatívneho riešenia sporu.
5. Orgán alternatívneho riešenia sporov: Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný
inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských
sporov, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, Slovenská republika.
web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
email: ars@soi.sk, adr@soi.sk 
6. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
aj elektronicky prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO) na stránke:
http://ec.europa.eu/
7. Pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok sa uvádza, že alternatívne
riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov - fyzické osoby, nie nakupujúcich
podnikateľov. Subjekt alternatívneho riešenia sporov však môže návrh odmietnuť aj
vtedy, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20€.
8. Pre potreby týchto všeobecných obchodných podmienok sa uvádza, že spotrebiteľ má
možnosť individuálneho podávania žiadosti, návrhov, podnetov a pokusov o predídenie
sporov elektronicky na emailovú adresu predávajúceho.
Predávajúci týmto zároveň informuje spotrebiteľov, o možnosti individuálneho podávania
žiadosti, návrhov, podnetov a pokusov o predídenie akýchkoľvek sporov elektronicky na
emailovú adresu: Email: tfornax@peceniehrou.sk
 
Znenie reklamačného poriadku je účinné od 23.05.2022